ראשי » כללי » השיקריות של הלשון הרע השיקריות של הלשון הרע הפרשה משופעת מאוד במצוות (יותר מ 70) אבל יש שתיים שהן קצת מיוחדת. יש להן סיפור. מצוות של זכירה. זכירת מעשה מרים וזכירת מעשה עמלק. הזכירה השנייה מוכרת מאוד אבל מה זו הזכירה הראשונה? היא גם סמוכה למצוות ההישמרות בנגע הצרעת. הרמב"ם לומד מכאן שיש מצווה שאסור לדבר לשה"ר. מתוך זכירת הסיפור של מרים תדע שאסור לדבר לשה"ר.הרמב"ם אומר שהתורה רצתה להסביר לנו מה זה לשה"ר. מרים לא רצתה ברעתו של משה. היא לא רצתה לדבר בגנותו אלא לעשות בירור. הרי זה אחיה. התורה מלמדת אותנו כאן שאיסור לשה"ר מתחיל ממקום מאוד יסודי ושורשי. זה דבר כל כך חמור שאפילו אדם עליון כמו מרים נענש בצרעת. למה זה הדבר הכי חמור?ר' יוסף ג'יקטיליה בספרו שערי אורה מסביר שלשה"ר נראה לך לבן לגמרי וזה הקושי שבו. זה נדמה לך שאתה עושה את הדבר הכי נכון באותו רגע וזה התחפושת של הלשון הרע. אתה בא לחשוף עוולות, אתה בא להזהיר אנשים, אתה בא להחזיר למוטב ועוד מגוון תירוצים. הכל נראה כל כך חיובי ולבן ולכן גם נגע הצרעת הוא לבן כשלג. גם מרים חשבה שהיא באה מהמניעים הכי טובים ומוצדקים ושהיא דואגת לציפורה ובכל זאת נענשה. גם אצל לבן הארמי היה קשה מאוד לזהות את הרמאות שלו. הכל מוסווה בדברים יפים ומושלמים.לכן באיסור לשה"ר צריך להביא סיפור. לא מספיק להביא איסור בלבד אלא צריך סיפור שיסביר אותו. אנשים מתבלבלים ונופלים בו כל כך בקלות. אנשים גם מקבלים על זה פרסים והערכה בעולם (חשיפות מיוחדות וכ"ו). ללשון הרע יש את צבע ההסוואה הכי טוב שיש. לבן. לכן דווקא במקרה הזה מתלווה סיפור ומצוות זכירה לאיסור עצמו.במיוחד בימים האלה של הרחמים אנחנו צריכים להיזהר בזה. לשון הרע ורחמים אלה 2 הפכים. אי אפשר לבקש שהקב"ה ילבין חטאינו כשלג כל עוד יש בנו שלג אחר. השארת תגובה ביטול שם:* אימייל* אתר: תגובה